How often should the controller backup batteries be replaced. I cannot find a mention of this in the controller maintenance manual. I know they do not have a high drain application as the capacitors will remain charged for several hours after powering down, but I still need to set a periodic replacement for them. Would 2 years be an appropriate lifespan?
Controller Batteries
-
white_raven -
November 20, 2023 at 6:48 PM -
Thread is Unresolved
-
-
I saw a batteries can use for 5 or more years too but the best time is 2 or 3 years and check when it give you low batteries message.
-
Better to be safe than sorry. Batteries have a shelf life of 3-5 years and are good for 3-5 years. I change mine out every two years. Other equipment calls for two years so I do everything at the same time.
The controller manual will say 36000 hours. This is the same amount of hours it says the robot needs to be overhauled. Definitely would not wait that long.
-
Criamos na empresa junto com a ficha de preventivas para efetuar a troca das baterias nos controladores a cada 2 anos e dos eixos uma vez ao ano. Não tivemos problemas relacionado a isso até o momento.
-
Hola, el reemplazo de baterías depende mucho de el tiempo y la frecuencia con que se apaga el control del robot, por ejemplo: si el robot se apaga cada viernes de cada semana y se enciende el lunes para iniciar producción, las baterías tienden a descargarse más rápido por decir te puede durar 1año...Pero si tú robot lo apagas por decir 2 días al mes, obvio tus baterías no entran respaldo continúo y por ende ésas baterías te pueden durar fácilmente hasta 3años.
Espero ésto les ayude..... saludos!!
-
Olá meus amigos,
É até hilário, mais parece que os robôs leu o fórum rsrsrs
Hoje fui efetuar a mudança de dois robôs que troquei as baterias recentemente, a mais ou menos três semanas, eles ficaram desenergizados por aproximadamente 3 dias, e hoje quando fui religa-los apresentaram falha da bateria pedindo para substituir.
Agora não sei se foi devido ao transporte ou se realmente é algum defeito da bateria.
Vou deixar eles ligados por dois dias e religa-los depois para ter realmente a certeza do que pode acontecer.
Volto aqui para dar noticias.