Onkos meitä täällä paljonkin?

  • Heisulivei!


    Avataanpas tämä suomenkielinenkin osio, niin jos muutkin tohtisi tänne kirjoitella :winking_face: Tuskin kuitenkaan olen ainoa suomalainen täällä, niin ilmoittakaa muutkin olemassaolostanne.


    Itse olen vajaan vuoden päivät työskennellyt KUKA KR90:n ja Haeger 824 OneTouch-3:n parissa ohutlevymekaniikkaa valmistavassa yrityksessä. Minkäänlaista varsinaista koulutusta robotiikasta en ole käynyt.

  • No morjens vaan.


    Teen hommia Fanucin 900i ja M10iA:lla ja hitsausta on työn alla parhaillaan. Isompi toimii myös kappaleenkäsittelijänä ja jiginä hitsauksen aikana. Kysyttävää olis vaikka kuinka paljon, mutta avataan nyt tämä topic kunnolla.

  • Terve.
    Minulla on Asea IRB L6/2, jota yritän saada toimintakuntoon. Ei varsinaisesti mihinkään tarkoitukseen, vaan jossain vaiheessa luultavasti museoin sen.
    Ennen sitä aion kuintenkin mielenkiinnon vuoksi tehdä sillä jotakin puolihyödyllistä.
    Jos jollakulla on tietoa tuosta vempeleestä ja varsinkin tietokoneliitännästä sarjaportin kautta, niin olisin kiinnostunut ohjekirjan kopioinnista ( lupaan siitä kahvirahaa tms.)

  • Tervehdys tänne


    Meillä Itä-Suomen yliopistolla hankkeessa "Robottikuntouksen kehitysympäristö" on hankittu KUKA lbr iiwa -robottikäsivarsi. Perehdymme askel askeleelta robotin käyttöön ja sovellusten ohjelmointiin.

  • Moi vaan,


    [uusi postausyritys]


    Olen aloittelemassa uutta uraa (toivon mukaan) robottiohjelmoinnin parissa.


    Koulutus käsitteli pääasiassa ABB:n robotteja. Nyt myös on ehtinyt kertyä
    jo jonkin verran kokemusta niiden parissa touhuamisesta.


    EDIT 2018-01-24: Nyttemmin myös Universal-robotti tullut tutummaksi, SICKin konenäöllä.


    ----
    T. Jari V.
    P. S. Otan mielelläni vinkkejä vastaan avoinna olevista työmahdollisuuksista robottien parissa :merci:

    Edited once, last by Jari_V ().

  • Moi vaan kaikille.
    Meillä oli tehtaan nurkassa Fanukki 6i käyttämättömänä ja kerran oli aikaa vähän ylimääräistä, niin aloin tutustumaan siihen. Suurin ongelma oli saada kone edes käymään, kun siinä oli ollut paletointiasema rinnalla ja kytkennöistä ei ollut mitään dokumenttia. Opin itse ja säästin ja nyt fanukki toimii ruiskupuristuskoneen kaverina. Innostuttiin ja ostettiin vanha Motoman ja ennen kuin sitä on vielä ehditty edes asentamaan, niin ostimme vielä toisenkin samaa vuosikertaa. Nyt on haastetta taas joksikin aikaa, sillä varsinkin tuo eka peli on ollut hitsikäytössä. Pitäis saada tuo Euromap sopimaan johonkin, mutta ohjeet ovat hakusessa. Onko kellään kokemusta muuttaa hitsirobo muovikoneeseen?

  • Moro.


    Ohjelmointikokemusta löytyy Motoman MRC XRC NX100, ABB, Hyundai ja Universal roboteista, osasta kertynyt jopa "kymmenien vuosien
    kokemus" samalla työnantajalla. Sivutöinä käyn ohjelmoimassa missä milloinkin tarvitaan.

  • Morjens!


    Olen jo joitakin vuosia käyttänyt tätä foorumia aktiivisesti robottiongelmien ratkaisuun ja kikkojen opetteluun, mutta nyt vasta huomasin tämän ketjun :smiling_face: On muuten ollut _erittäin_ paljon hyötyä tämän foorumin olemassaolosta.


    Valmistuin kesällä automaatiotekniikan DI:ksi ja toimin teollisuusrobottijärjestelmien käyttöönottajana. Olen kuitenkin jo useamman vuoden tehnyt alan töitä ja vapaa-aikanakin tuli robotteja harrastettua yliopiston kerhotoiminnan kautta.


    Eniten minulta löytyy kokemusta Fanucin, KUKAn ja ABB:n roboteista. Lisäksi olen hieman kikkaillut esim. Yaskawan ja UR:n roboteilla työn ulkopuolella.

  • Moi taas,


    Uusi ura robottiohjelmoijana vei minut vuosina 2018 - 2019 ABB Marine & Portsin latausrobottiprojektiin Juutinrauman salmelle.


    ABB konvertoi paikallisen varustamon kaksi autolauttaa sähkövoimakäyttöisiksi, ja lauttojen ajoakkujen lataus on automatisoitu.


    Laiturien neljässä lataustornissa on kussakin ABB:n IRB 760 -robotti, joka kytkee latauskaapelit kiinni lauttaan.


    Robottiohjelman alkuperäinen pääarkkitehti oli Keijo H. ABB Roboticsilta, jolle suuri kiitos ja kunnia perusteellisesta ohjelmointityöstä :thumbs_up:


    Oheisen linkin takana on DEIF:n mainosvideo projektiin liittyen (robotitkin vilahtavat kuvissa pari kertaa).


    Jari V.


    External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

  • Hei

    Täällä Susirajalla hitsataan Motoman tuotteilla Erc...Dx 200. Ohjelmoinnit ,robottiasemien ylösajot/pystytykset ja vanhojen asemien päivitykset lähes 20 vuoden kokemuksella Savon ja Karjalan alueilla.

    Yhteydenotot yv.nä.🤖

Advertising from our partners